Гарачая лінія: 8 (0235) 02-82-23
Петрыкаўская цэнтральная раённая бальніца

СУСВЕТНЫ ДЗЕНЬ АХОВЫ ПРАЦЫ

06 мая 2021 в 09:18

палітыка
кіраўніцтва ўстановы аховы здароўя
 «Петрыкаўская цэнтральная раённая бальніца»

дэвіз:

        Бяспеку працы і захаванне здароўя - залог паспяховай высокапрадукцыйнай працы

МЭТА ПАЛІТЫКІ у галiне аховы ПРАЦЫ:

        Стварэнне на працоўных месцах ўмоў працы адпаведных стандартам бяспекі праз:
- правядзення планамернай работы па папярэджанні вытворчага траўматызму і прафесійных захворванняў і ліквідацыі прычын, іх выклікаюць;
- ўкаранення на вытворчасці сучасных тэхналагічных рашэнняў і сістэм кіравання, накіраваных на звядзенне да мінімуму вытворчых рызык.

Асноўныя задачы у галiне аховы ПРАЦЫ:

1.Создание на прадпрыемстве сістэмы ідэнтыфікацыі вытворчых небяспекі, ацэнкі рызык. Забеспячэнне пастаяннага кантролю над рызыкамі, правядзенне папераджальных і карэктуюць дзеянняў, накіраваных на прадухіленне ўзнікнення прафесійных захворванняў і няшчасных выпадкаў на вытворчасці.
2.Регулярный аналіз мэтаў і задач у галіне аховы працы, павышэнне эфектыўнасці мерапрыемстваў, што праводзяцца.
3.Соблюдение патрабаванняў дзеючага заканадаўства ў галіне аховы працы і вытворчай санітарыі.
4.Вовлечение ўсяго персаналу прадпрыемства ў дзейнасць па ахове працы.
5.Обеспечение інфармаванасці зацікаўленых бакоў. Папулярызацыя дзейнасці ўстановы ў галіне аховы працы.

ШЛЯХУ дасягнення пастаўленай мэты:

1.Внедрение і падтрыманне ў рабочым стане на прадпрыемстве працэдуры для пастаяннай ідэнтыфікацыі небяспекі, ацэнкі рызыкі і забеспячэнне неабходных мер, як асновы ўсёй сістэмы аховы працы.
2.Внедрение на прадпрыемстве новых сучасных тэхналогій, правядзенне своечасовага абслугоўвання і рамонтаў абсталявання.
3.Обеспечение фінансавымі і матэрыяльна-тэхнічнымі рэсурсамі запланаваныя мерапрыемствы па ахове працы, выкананне патрабаванняў ТНПА па бяспецы і ахове працы, загадаў і прадпісанняў вышэйстаячых і кантралюючых арганізацый.
4.Комплексное рашэнне задач забеспячэння здаровых і бяспечных умоў працы з улікам іншых напрамкаў сацыяльнай і эканамічнай палітыкі, дасягненняў у галіне навукі, тэхнікі, тэхналогій і аховы навакольнага асяроддзя.
5.Разработка і давядзенне да кожнага работніка індывідуальных абавязкаў па ахове працы, планаў ліквідацыі магчымых аварыйных сітуацый і выканання мерапрыемстваў, накіраваных на змяншэнне патэнцыйных рызык няшчасных выпадкаў на вытворчасці і прафесійных захворванняў. 6.Изучение і ўкараненне перадавога айчыннага і замежнага вопыту ў галіне аховы працы.
7.Взаимодействие і цеснае супрацоўніцтва адміністрацыі прадпрыемства з прафесійнымі саюзамі ў распрацоўцы і рэалізацыі палітыкі ў галіне аховы працы, садзейнічанне грамадскаму кантролю за выкананнем правоў і інтарэсаў работнікаў у галіне аховы працы.
8.Совершенствование праграм і планаў навучання супрацоўнікаў па ахове працы, удасканаленне працэсу падрыхтоўкі і перападрыхтоўкі.
Кіраўніцтва «Петрыкаўскай ЦРБ» бяруць на сябе адказнасць за прадастаўленне сродкаў і рэсурсаў, якія забяспечваюць рэалізацыю гэтай палітыкі, абавязваюцца давесці яе да ведама кожнага работніка і патрабуюць ад усіх яе няўхільнага выканання.
Кіраўніцтва «Петрыкаўскай ЦРБ» заклікае кожнага работніка ўнесці свой асабісты ўклад у ахову працы і ўстойлівае развіццё ўстановы. 

Інфармацыйныя матэрыялы да Сусветнага дня аховы працы 28 красавіка 2021 года
Міжнародная арганізацыя працы (МАП) адзначае 28 красавіка Сусветны дзень аховы працы ў мэтах садзейнічання прадухіленні няшчасных выпадкаў і захворванняў на рабочых месцах ва ўсім свеце. Гэтая інфармацыйна-растлумачальная кампанія закліканая прыцягнуць увагу грамадскасці да праблем у галіне аховы працы і да росту колькасці траўмаў, захворванняў і смяротных выпадкаў, звязаных з працоўнай дзейнасцю. Ва ўсіх рэгіёнах свету ўрады, прафсаюзныя арганізацыі, арганізацыі працадаўцаў і спецыялісты-практыкі ў галіне аховы працы арганізуюць мерапрыемствы да Сусветнага дня.
Тэма Сусветнага дня аховы працы ў 2021 годзе:

     Прадбачыць крызіс і быць гатовым да яго - інвеставаць ЗАРАЗ У адэкватнай сістэмы АХОВЫ ПРАЦЫ
        Пандэмія COVID-19 паставіла ўрада, працадаўцаў, работнікаў і ўсё насельніцтва ў цэлым перад тварам беспрэцэдэнтных выклікаў, спароджаных гэтым вірусам і яго шматлікімі наступствамі для сферы працы. Сусветны дзень аховы працы прысвечаны стратэгіям ўмацавання нацыянальных сістэм аховы і бяспекі працы (ОБТ) у мэтах павышэння іх устойлівасці перад тварам як цяперашняга, так і будучых крызісаў, улічваючы ўрокі мінулага і вопыт, назапашаны ў сферы працы.
          Пандэмія COVID-19 стала набываць рысы глабальнага крызісу з пачатку 2020 года, паўсюдна аказваючы глыбокае ўплыў. Пандэмія закранула практычна ўсе аспекты сферы працы, пачынаючы з рызыкі перадачы віруса на вытворчасці і заканчваючы рызыкамі, якія тычацца аховы і бяспекі працы (ОБТ), якія ўзніклі ў выніку мер процідзеяння распаўсюджванню віруса. Так, пераход на новыя формы арганізацыі працы - напрыклад, паўсюднае ўжыванне аддаленага рэжыму працы - прынёс працаўнікам не толькі мноства новых магчымасцяў, але і патэнцыйныя рызыкі, звязаныя з ОБТ, у прыватнасці, рызыкі псіхасацыяльных характару і рызыкі гвалту.
       Сусветны дзень аховы працы 2021 прысвечаны аптымізацыі элементаў сістэмы ОБТ, як гэта прадугледжана Канвенцый 2006 года аб асновах, якія садзейнічаюць бяспекі і гігіене працы (№ 187). У дакладзе да Сусветнага дня аховы працы разглядаецца, як цяперашні крызіс высвяціў важнасць ўмацоўваць сістэмы ОБТ, у тым ліку медыцынскія службы, адначасова на нацыянальным узроўні і на ўзроўні прадпрыемстваў.
     МАП выкарыстоўвае Сусветны дзень аховы працы для таго, каб прыцягнуць увагу да гэтай тэмы і стымуляваць дыялог пра значэнне стварэння адэкватных сістэм ОБТ і інвестыцый у іх, прыцягваючы для гэтага вопыт процідзеяння і прадухілення распаўсюджвання COVID-19 на вытворчасці, назапашаны ў розных краінах і рэгіёнах.
Праблемы, звязаныя з распаўсюджваннем COVID-19, не абышлі і Рэспубліку Беларусь. Для мінімізацыі наступстваў пандэміі дзяржавай прымаліся меры па забеспячэнню занятасці і ўзроўню даходаў работнікаў, прадухіленню распаўсюджвання COVID-19 на вытворчасці.
      Так, у мэтах мінімізацыі ўплыву на эканоміку Рэспублікі Беларусь сусветнай эпідэміялагічнай сітуацыі Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 24 красавіка 2020 г. № 143 "Аб падтрымцы эканомікі» наймальнікам дадзена права:
     змяняць істотныя ўмовы працы работніка, за выключэннем памяншэння памеру аплаты працы, у сувязі з абгрунтаванымі прычынамі неспрыяльнага ўздзеяння эпідэміялагічнай сітуацыі на дзейнасць наймальніка, папярэдзіўшы пра гэта работніка пісьмова не пазней чым за 1 каляндарны дзень;
     вырабляць часовы пераклад, у тым ліку ў іншае структурнае падраздзяленне, да іншага наймальніка ў сувязі з вытворчай неабходнасцю, выкліканай неспрыяльным уздзеяннем эпідэміялагічнай сітуацыі на дзейнасць наймальніка, а таксама для замяшчэння адсутнага работніка без згоды работніка на тэрмін да 3 месяцаў.
      У мэтах забеспячэння бесперабойнага функцыянавання сістэмы аховы здароўя ва ўмовах, звязаных з інфекцыямі, Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 красавіка 2020 г. № 131 "Аб матэрыяльным стымуляванні работнікаў аховы здароўя» ўстаноўлены штомесячныя надбаўкі медыцынскім работнікам, якія аказваюць медыцынскую дапамогу пацыентам з інфекцыямі.
      Ва ўмовах пераадолення негатыўных наступстваў эпідэміялагічнай сітуацыі, выкліканай інфекцыяй COVID-19, работнікі асобных дзяржаўных устаноў, якія ажыццяўляюць стацыянарнае сацыяльнае абслугоўванне, аддзяленняў кругласутачнага знаходжання тэрытарыяльных цэнтраў сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва, былі пераведзеныя ў 2020 годзе на рэжым працы вахтавым метадам для забеспячэння зніжэння рызыкі далейшага распаўсюджвання інфекцыі . Для ўзмацнення сацыяльнай абароненасці названых работнікаў і матывацыі іх працы прыняты Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 18 мая 2020 г. № 169 "Аб матэрыяльным стымуляванні работнікаў арганізацый, якія аказваюць сацыяльныя паслугі», якім прадугледжана ўсталяванне стымулюючай выплаты - надбаўкі за працу ва ўмовах пераадолення негатыўных наступстваў эпідэміялагічнай сітуацыі. Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28 мая 2020 г. № 178 "Аб часовых мерах дзяржаўнай падтрымкі наймальнікаў і асобных катэгорый грамадзян» ўстаноўлены даплаты да памеру мінімальнай заработнай платы работнікам (за выключэннем работнікаў бюджэтных арганізацый), ня якія працавалі з 1 мая па 31 ліпеня 2020 г у сувязі з прастоем не па віне работніка, а таксама работнікам, якіх у гэты перыяд ўсталёўвалася па ініцыятыве наймальніка няпоўны працоўны час. У дачыненні да работнікаў бюджэтных арганізацый Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28 мая 2020 г. № 179 "Аб аплаце працы" устаноўлена, што ў аналагічных умовах іх заработная плата складае не менш велічыні мінімальнай заработнай платы.
З мэтай выключэння распаўсюджвання коронавирусной інфекцыі восенню 2020 года былі прыняты дадатковыя меры па захаванню занятасці і прадухіленні заражэння працаўнікоў на працоўных месцах.
       Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 31 снежня 2020 г. № 512 унесены змяненні ва Указ № 143. У прыватнасці, наймальнікам дадзена права:
     аб'яўляць просты, выкліканы неспрыяльным уздзеяннем эпідэміялагічнай сітуацыі на дзейнасць наймальніка, без абмежавання агульнай працягласці на працягу каляндарнага года. Пры гэтым знаходжанне работніка ў простае, агульная працягласць якога перавышае сумарна шэсць месяцаў на працягу каляндарнага года, з'яўляецца паважнай прычынай для датэрміновага скасавання па патрабаванні работніка тэрміновага працоўнага дагавора (кантракта) у перыяд прастою;
     прадастаўляць работніку з яго згоды адпачынак для знаходжання ў рэжыме самаізаляцыі ў месцы, якое вызначаецца наймальнікам. Працягласць водпуску вызначаецца па пагадненні бакоў працоўнага дагавора. За перыяд водпуску работнiку захоўваецца заработная плата ў памеры не ніжэй усталяванай тарыфнай стаўкі (тарыфнага акладу), акладу, калi iншае не ўстаноўлена калектыўным дагаворам, пагадненнем;
    ўсталёўваць пры вытворчасці працы вахтавым метадам санітарам (санітаркам) і няням дзяржаўных устаноў сацыяльнага абслугоўвання, якія ажыццяўляюць стацыянарнае сацыяльнае абслугоўванне, працягласць выконваецца iмi звыш працягласці працоўнага часу па асноўнай працы, якая не перавышае 900 гадзін у год;
ўключаць у працоўны год, за які прадастаўляецца працоўны водпуск, час прадугледжаных заканадаўствам адпачынкаў без захавання заработнай платы, якія прадстаўляюцца па ініцыятыве наймальніка, без абмежавання іх працягласці;
     вызваляць работніка ад працы ў сувязі з яго хваравітым станам на тэрмін да трох каляндарных дзён сумарна на працягу тэрміну дзеяння Указа№143 без прадастаўлення работнікам лістка непрацаздольнасці. Захаванне сярэдняга заробку за перыяд вызвалення ад працы можа быць прадугледжана калектыўнай дамовай, іншым лакальным прававым актам арганізацыі, за выключэннем бюджэтных арганізацый і іншых арганізацый, якія атрымліваюць субсідыі, работнікі якіх прыраўнаваны па аплаце працы да работнікаў бюджэтных арганізацый.
      Прымаліся і іншыя меры па мінімізацыі рызык распаўсюджвання COVID-19. 

Былі ўнесены карэктывы і ў арганізацыю работы па ахове працы.
З улікам эпідэміялагічнай сітуацыі ў 2020 годзе змяніўся фармат якая праводзіцца ў рэспубліцы работы па навучанню і павышэнню кваліфікацыі работнікаў па пытаннях аховы працы, прапагандзе бяспечных прыёмаў і метадаў працы. Акцэнт зроблены на правядзенне растлумачальнай працы праз удзел у информационно¬консультационных вебинарах, размяшчэння інфармацыі на інтэрнэт- сайце органаў дзяржаўнага кіравання, сродках масавай інфармацыі.
З мэтай прыцягнення ўвагі грамадскасці да пытанняў аховы працы праводзілася работа па размяшчэнні адпаведнай сацыяльнай рэкламы ў выглядзе плакатаў, банэраў і стужак-расцяжак, у тым ліку на транспартных сродках. Выкарыстоўваліся і іншыя спосабы яе размяшчэння, у тым ліку шляхам трансляцыі ролікаў па ахове працы па видеотерминалам грамадскага транспарту, тэлебачанні, на электронна-інфармацыйных табло ў месцах масавага знаходжання грамадзян, а таксама ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт.
У мэтах зніжэння рызыкі распаўсюджвання інфекцыі, выкліканай коронавирусом COVID-19, прыняты пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 15 чэрвеня 2020 г. № 345 "Аб прадаўжэнні тэрміну дзеяння пасведчанняў» і ім ад 2 снежня 2020 г. № 687 "Аб дакументах, тэрмін дзеяння па якім працягваецца », а таксама Мінпрацы і сацабароны ад 24 чэрвеня 2020 г. № 60 і ад 11 снежня 2020 г. № 105, якімі прадоўжаны тэрмін праходжання перыядычнай праверкі ведаў па пытаннях аховы працы кiраўнiкоў i спецыялiстаў арганізацый у камісіях вышэйстаячых органаў кіравання.
          Ўстановы адукацыі актыўна ўкаранялі дыстанцыйныя формы падрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі па пытаннях аховы працы.
     У цэлым работа па забеспячэнню здаровых і бяспечных умоў працы, нягледзячы на ​​рызыкі звязаныя з распаўсюджваннем COVID-19, насіла сістэмны характар. Органамі дзяржаўнага кіравання забяспечана функцыянаванне галіновых і тэрытарыяльных сістэм кіравання аховай працы, якія прадугледжваюць у тым ліку ўзаемадзеянне ў галіне аховы працы з падпарадкаванымі арганізацыямі і арганізацыямі, размешчанымі на падведамнай тэрыторыі.
      Для аператыўнага аказання кіраўнікам і спецыялістам арганізацый аграпрамысловага комплексу, арганізацый, якія выконваюць будаўнічыя і будаўніча-мантажныя работы, а таксама ў iншых сферах дзейнасці практычнай і метадычнай дапамогі ў забеспячэнні бяспекі працы пры арганізацыі і правядзенні работ у 2020 годзе працягнулі сваю працу 136 мабільных груп, створаных мясцовымі органамі ўлады. Імі праведзена 11,6 тыс. Абследаванняў, падчас якіх наймальнікам рэкамендавана ліквідаваць больш за 126 тыс. Недахопаў у забеспячэнні бяспекі працуючых.
      Прадоўжана практыка такой формы прафілактычнай працы як комплекснае правядзенне мерапрыемстваў у рамках года бяспечнага працы з удзелам органаў дзяржаўнага кіравання, прафсаюзаў і арганізацый рэспублікі. Рэалізацыя ў 2020 годзе Плана мерапрыемстваў па правядзенні ў Рэспубліцы Беларусь акцыі «Год бяспечнага працы ў сельскай гаспадарцы» дазволіла ў параўнанні з 2019 годам паменшыць колькасць работнікаў сельскагаспадарчых арганізацый, якія загінулі на вытворчасці, на 20 адсоткаў. 

На сённяшні дзень створана развітая заканадаўчая база ў галіне аховы працы, якая дазваляе арганізацыям у поўным аб'ёме рэалізаваць сем залатых правілаў Канцэпцыі «Нулявога траўматызму» (Vision Zero).
Меры па забеспячэнню бяспечнага працы з'яўляюцца неад'емнай часткай агульнай сістэмы кіравання арганізацыяй. Закон Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы» абавязвае наймальніка распрацоўваць, ўкараняць і падтрымліваць функцыянаванне сістэмы кіравання аховай працы.
Заканадаўства не ўтрымлівае жорсткіх патрабаванняў да распрацоўваным сістэмах кіравання аховай працы. Яны павінны забяспечваць ідэнтыфікацыю небяспек, ацэнку прафесійных рызык, вызначэнне мер кіравання прафесійнымі рызыкамі і аналіз іх выніковасці, павінны быць зразумелыя і даступныя ўсім работнікам арганізацыі. Пры распрацоўцы СУОТ неабходна ўлічваць асаблівасці работы канкрэтнага прадпрыемства, тыя рызыкі, з якімі звязаныя вытворчыя працэсы, якія ажыццяўляюцца на дадзеным прадпрыемстве.
Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны ў мэтах аказання метадычнай дапамогі наймальнікам у распрацоўцы СУОТ падрыхтаваны і загадам Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь ад 30 снежня 2019 г. № 108 зацверджаны Рэкамендацыі па распрацоўцы сістэмы кіравання аховай працы ў арганізацыі.
У рэкамендацыях адлюстраваны асноўныя напрамкі работы па ахове працы, такія як:
распрацоўка мерапрыемстваў па папярэджанні прафесійных рызык;
вызначэнне паўнамоцтваў службовых асоб па пытаннях аховы працы;
кантроль за выкананнем мер па прафілактыцы вытворчага траўматызму і аналіз іх эфектыўнасці;
павышэнне асабістай адказнасці работнікаў за выкананнем патрабаванняў па ахове працы шляхам увядзення персаніфікаванага ўліку дапускаюцца работнікамі парушэнняў патрабаванняў па ахове працы.
     У рэкамендацыях закладзены падыходы да арганізацыі прафілактыкі вытворчага траўматызму, якія аб'ядноўваюць тры напрамкі - бяспека, гігіену працы і дабрабыт працаўнікоў на ўсіх узроўнях вытворчасці, прадугледжаныя ў Канцэпцыі «Нулявога траўматызму» (Vision Zero).
     Акрамя гэтага пры распрацоўцы сістэмы кіравання аховай працы арганізацыя можа кіравацца тэхнічнымі нарматыўнымі актамі СТБ ISO 45001-2020 «Сістэмы менеджменту здароўя і бяспекі пры прафесійнай дзейнасці. Патрабаванні і кіраўніцтва па ўжыванні »і ДАСТ 12.0.230-2007« Сістэма стандартаў бяспекі працы. Сістэмы кіравання аховай працы. Агульныя патрабаванні ».
      Ввесь комплекс мерапрыемстваў у галіне аховы працы, ад прыняцця заканадаўства і распрацоўкі сістэм кіравання аховай працы да дзяржаўнага нагляду і грамадскага кантролю, накіраваны на рашэнне адной галоўнай задачы - скарачэнне вытворчага траўматызму і прафесійных захворванняў.
     Бяспечныя ўмовы працы - гэта тое, што безумоўна павінна быць створана на любым працоўным месцы. Часам гэтым грэбуюць з-за нядбайнасці і бестурботнасці, часам таму, што хочуць зэканоміць. Але калі гаворка ідзе пра жыццё і здароўе людзей, то эканомія зусім недапушчальная.

Чытайце таксама: