Петрыкаўская цэнтральная раённая бальніца

«Сусветны дзень лёгкіх»

21 верасня 2020 в 16:46

     Дыханне - аснова самога жыцця і здароўя, найважнейшая функцыя і патрэба! Жыццё без паветра немагчымая - людзі дыхаюць для таго, каб жыць. Такім чынам, здароўе лёгкіх - найважнейшыя ўмова для паўнавартаснай і шчаслівай жыцця чалавека.
      Пазбегнуць лёгачных захворванняў у наш час становіцца ўсё цяжэй з-за курэння, саслабленай імуннай сістэмы, жаласнай экалагічнага становішча, багацця машын, заводаў, бытавой хіміі і іншых фактараў, якія негатыўна ўплываюць на здароўе лёгкіх. Дадзеныя фактары могуць прывесці да захворванняў лёгкіх, такім як астма, сухоты, пнеўманія, бранхіт, ХОБЛ і рак лёгкіх.
10 правілаў для здароўя лёгкіх:
1) Сілкуйцеся правільна!
       Вядома, што ежа, багатая антыаксідантамі, аказвае станоўчы ўплыў на здароўе лёгкіх. Людзі, часта спажываюць крыжакветныя гародніна (капуста, брокалі), цёмна-ліставыя гародніна, садавіна, такія як апельсіны і ківі, зніжаюць верагоднасць захворвання на рак лёгкіх больш чым вдвое.Продукты, якія змяшчаюць вялікая колькасць вітамінаў А і С, дапамагаюць палепшыць стан лёгкіх і захаваць іх здароўе. Дастатковую ўжыванне вады мае вырашальнае значэнне для здароўя лёгкіх, асабліва, калі вы пакутуеце ад ХОБЛ або астмы.
2) Не паліце!
       Курэнне аказвае адно з самых негатыўных уздзеянняў на лёгкія. Калі вы сочыце за сваім здароўем, аб гэтай звычцы трэба забыцца. Не існуе бяспечных доз курэння, любое ўздзеянне цыгарэтнага дыму прыводзіць да пашкоджанняў лёгкіх. Пасіўнае курэнне таксама аказвае згубны ўплыў на лёгкія. Кінуць паліць ніколі не позна, пазбаўляйцеся ад звычкі штодня забіваць свой арганізм.
3) Займайцеся дыхальнай гімнастыкай, фізкультурай і спортам!
     Дзесяціхвіліннае зарадка, прабежкі па раніцах, заняткі танцамі, бегавая дарожка дома, лыжы зімой і турпаходы летам - падобны лад жыцця ў тым ліку дапамагае здароўю лёгкіх. Глыбокае дыханне паўнавартасна адкрывае лёгкія і паляпшае дыханне. Дыхайце такім чынам, каб пры ўдыху ваша грудзі падымалася, а пры выдыху расслабляліся мышцы жывата. Правільная пастава спрыяе поўнага раскрыцці лёгкіх і больш глыбокага дыхання. Сачыце за становішчам спіны не толькі падчас хады, але і падчас сядзення. Калі вам даводзіцца праводзіць шмат часу ў становішчы седзячы, часцей адкідвае на спінку крэсла і рабіце несколькоглубоких удыхаў.
4) гартуе арганізм!
      Паніжаны імунітэт павялічвае шанцы захварэць на пнеўманію або бранхітам, таму рэкамендуецца павялічваць супраціўляльнасць арганізма.
5) Не пазбягайце наведвання лекара, штогод праходзіце флюараграфічнае абследаванне!
      Застарэлы кашаль, насмарк, пастаянная тэмпература і дрэннае самаадчуванне могуць апынуцца сімптомамі сур'ёзнага захворвання, якое патрабуе медыцынскай дапамогі.
6) Не забывайце праветрываць памяшканні!
     Свежае паветра неабходны лёгкім, гэтак жа, як і добрыя ўражанні. Адзін са спосабаў палепшыць свой сон - спаць у добра праветраным пакоі. Калі фортачка будзе адкрыта ўсю ноч, моцны сон гарантаваны.
7) Ачысціце свой дом ад пылазборнікаў!
     Пыл - амаль такі ж вораг лёгкіх, як і нікацін. Пыльныя шторы, падушкі і коўдры, жмуты кацінай поўсці, якія лётаюць па кватэры, пыл на кніжных паліцах - чарговыя фактары рызыкі захворванняў лёгкіх.
8) Беражыце лёгкія ад хімікатаў, фарбаў і бытавой хіміі!
      А лепш і зусім абыходзіцца без іх па меры магчымасці. Працуючы па хаце, займаючыся чысткай прадметаў побыту, чалавек падвяргае сябе зусім не бясшкоднай ўздзеяння шкодных газаў і часціц. Старайцеся цвяроза ацэньваць узровень бяспекі сродкі, таму працаваць трэба ў гумовых пальчатках і рэспіратары. Памяшканне пасля працы мае патрэбу ў добрым ветранні. Замест алейных фарбаў выкарыстоўвайце водаэмульсійныя, а якія чысцяць сродкі лепш выбіраць без хлоркі і аміяку.
9) Часцей выбірайцеся на прыроду, у лес!
      Сярод прыродных фактараў найбольш магутным сродкам аздараўлення чалавека з'яўляецца лес. Ён з'яўляецца самым буйным вытворцам лячэбнага паветра і яго непераўзыдзеным ачышчальнікам. Паветра лесу, насычаны азонам, напоены лячэбнымі пахошчамі, гранічна вычышчаны ад пылу і шкодных прымешак - магутны сродак для здароўя і актыўнага даўгалецця.
10) Інгаляцыі і гарбата - эфектыўныя сродкі для прафілактыкі і лячэння захворванняў лёгкіх!
     Карыснымі являютсяингаляции на аснове ядлоўца, кары дуба, лісця або алею эўкаліпта, лаванды, мяты, а таксама гарбата з чабора, дзівасіла, мяты перачнай, мядункі, маці-і-мачахі, кораня саладкакораня.


                                                                25 верасня 2019 года будуць працаваць «прамыя» тэлефонныя лініі з кансультацыямі:
- лекараў-валеологов аддзела грамадскага здоровьяна базе ДУ "Гомельскі абласны цэнтр гігіены, эпідэміялогіі і грамадскага здароўя»: з 10.00 да 12.00 па тэлефоне 8 (0232) 33-57-24.
-врача-пульмонолога 1-га пульманалагічнага аддзялення ўстановы «Гомельская абласная туберкулёзная клінічная бальніца»: з 11.00 да 13.00 па тэлефоне 8 (0232) 31-56-28.

Чытайце таксама: