Гарачая лінія: 8 (0235) 02-82-23
Петрыкаўская цэнтральная раённая бальніца

15 сакавіка - Сусветны дзень абароны правоў спажыўца

15 сакавіка 2022 в 17:27

 

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 сакавіка 1998 г. № 157 "Аб дзяржаўных святах, святочных днях і памятных датах у Рэспубліцы Беларусь" штогод 15 сакавіка ў краіне адзначаецца святочны дзень - Дзень спажыўца.
15 сакавіка 2020 года Сусветны дзень правоў спажыўца пройдзе пад дэвізам: "За адказнае спажыванне".
Спажывец - фізічная асоба, якая мае намер замовіць або набыць або заказвае, набывае або выкарыстоўвае тавары (работы, паслугі) выключна для асабістых, бытавых, сямейных і іншых патрэб, не звязаных з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай дзейнасці.
Правы спажыўца і патрабаванні да арганізацыі гандлёвага працэсу
Правы спажыўца і продаж харчовых тавараў рэгулююцца Законам Рэспублікі Беларусь ад 9 студзеня 2002 года "Аб абароне правоў спажыўцоў", Правіламі продажу асобных відаў тавараў і ажыццяўлення грамадскага харчавання (зацверджаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.07.2014 № 703).
Набываючы прадукты харчавання, пакупніку неабходна памятаць некалькі простых правіл. На пакаванні любога харчовага прадукта павінны быць паказаны наступныя звесткі:
- найменне прадукцыі;
- звесткі аб асноўных уласцівасцях прадукцыі; склад, у тым ліку звесткі аб араматызатарах, харчовых дадатках, падсалодвальнікаў, кампанентах, ужыванне якіх можа выклікаць алергічныя рэакцыі або проціпаказана пры асобных відах захворванняў;
- дата вырабу і тэрмін прыдатнасці, захоўванні (абавязкова ўказанне ўмоў захоўвання: калі якасць і бяспека прадукта змяняюцца пасля выкрыцця пакавання, павінны быць паказаны таксама ўмовы захоўвання пасля выкрыцця пакавання);
- інфармацыя аб вытворцы (інфармацыя аб вытворцы ўключае найменне і месцазнаходжанне вытворцы, а таксама, калі ёсць, імпарцёра або афіцыйнага прадстаўніка);
- звесткі аб пацвярджэнні адпаведнасці прадукцыі, якая падлягае абавязковаму пацвярджэнню адпаведнасці;
- штрыхавы ідэнтыфікацыйны код;
- звесткі аб правілах і ўмовах выкарыстання прадукцыі, пры якіх яна не з'яўляецца небяспечнай для здароўя спажыўца;
- колькасць (вага ці аб'ём).
У выпадку неадпаведнасці тавараў устаноўленым патрабаванням, продажу тавару са скончаным тэрмінам прыдатнасці і іншых падобных парушэннях, спажывец мае права прад'явіць прадаўцу патрабаванні, устаноўленыя Законам РБ "Аб абароне правоў спажыўцоў" арт. 20 "Правы спажыўца ў выпадку рэалізацыі яму тавару неналежнай якасці":
- замены недабраякаснага тавару таварам належнай якасці;
- суразмернага памяншэння пакупной цаны тавару;
- неадкладнага бязвыплатнага ўхілення недахопаў тавара;
- кампенсацыі выдаткаў па ўстараненню недахопаў тавару.
Куды можна звярнуцца?
У рамках правядзення Дня спажыўца на базе ДУ "Гомельскі абласны цэнтр гігіены, эпідэміялогіі і грамадскага здароўя" 13 сакавіка будуць праведзены "прамыя" тэлефонныя лініі.
З 10.00 да 11.00 па тэлефонах 8(0232) 75-46-74 і 8 (0232) 75-55-67 адкажуць спецыялісты аддзялення гігіены харчавання.
З 11.00 па 12.00 па тэлефоне 8(0232)75-64-15 на пытанні адкажуць спецыялісты аддзялення камунальнай гігіены.

Чытайце таксама: