Петрыкаўская цэнтральная раённая бальніца

ПРАВІЛЬНАЕ ХАРЧАВАННЕ

15 красавіка 2020 в 13:03

          Няправільнае харчаванне павялічвае рызыка ўзнікнення сардэчна-сасудзістых хвароб, артэрыяльнай гіпертаніі, атлусцення, цукровага дыябету, рака. Якіх правілаў трэба прытрымлівацца за сталом, каб пазбегнуць небяспечных захворванняў і захаваць здароўе на доўгія гады?
          Харчаванне павінна быць сувымерна таго, колькі энергіі губляе чалавек: нельга шмат значыць пры сядзячай працы і, наадварот, галадаць пры вялікіх нагрузках.
          Сёння мы трацім значна менш энергіі, чым нашы продкі, таму большасці з нас неабходна абмяжоўваць спажыванне тлустых прадуктаў. Неабходна абмяжоўваць тоўстыя малочныя прадукты - выбіраць не больш чым 5% ёгурты і максімум 10% смятану.
          Калі арыентавацца на лічбы, то ў суткі сярэдняму чалавеку дастаткова 2000 кілакалорый. У адваротным выпадку да 25-ці гадоў у мужчыны могуць з'явіцца ўнутраныя, тлушчавыя адклады. Яны назапашваюцца ў галіне брушной поласці, у печані. Як вынік, з'яўляецца маленькі жывоцік, а да 35-40 можа ўзнікнуць атлусценне (лішак тлушчу ў верхняй палове тулава і на жываце), значна ўзрастае рызыка сардэчна-сасудзiстых захворванняў. На жаль, менавіта так выглядае стэрэатыпны партрэт беларуса. Ва ўзросце 30-60 гадоў нашы мужчыны, у сярэднім, спажываюць 3500-4000 ККЛ. Каб збалансаваць харчаванне, ім можна смела скараціць колькасць ежы ўдвая.

          У чалавека штодзень павінна быць 3 прыёму ежы і 2 здаровых перакусу. Прычым, прыёмы ежы азначаюць ня дэсерты і закускі, а паўнавартасную ежу - кашы, супы, мяса, курыцу, гародніна, садавіна, арэхі. Вячэраць трэба як мінімум за дзве гадзіны да сну. Асноўныя прадукты для перакусаў - садавіна і гародніна, на салодкае - сухафрукты, цукаты, фруктовыя чыпсы. Практычна ўсе кандытарскія вырабы, тарты, цукеркі, вафлі, чыпсы павінны абмяжоўвацца.

Чытайце таксама: